Looking back

Det är dan före dopparedan och jag har entrat Ranchen! Åt nyss jättegod mat; potatisgratäng, sallad och jag skulle vilja kalla det lövbiff - om det var lövbiff vet ja inte men jag tyckte det va de. Har ni btw smakat på Kiviks Äppelglögg? Det hade inte jag heller tills idag. Det var överraskande jättegott : D Smaka vettja!

Dagen förövrigt började ganska segt men har artat sig väldigt bra ändå tycker jag! Påväg hem till Ranchen köpte jag två filmer; The Eye och Superbad (eller med en ologisk svensk översättning: supersugen...). Alla julklappar har jag med mig också. Så, nu kan julen få komma, jag har varit redo länge! Det enda problemet jag inte har klart för mig än är what to wear on christmas eve... Men kommer tid kommer råd:)

Häromveckan lyckades jag hitta en gammal blogg från tiden jag gick i nian. Jag skrev tydligen på någon blogg på hotmail som jag iaf totalt hade glömt bort. Det var SJUKT roligt att läsa igenom den måste jag säga XD Varför var jag så rolig då? Varför är jag inte lika rolig längre ? :O Kolla liksom på dethär utdraget:

"Jag känner VÄLDIGT starkt för att bara skita i alla spanskalektioner som är kvar nu till sommarlovet eftersom jag ändå har ett G och kommer inte få varken högre eller lägre. Vad är det då för mening med att ens gå dit? Man kan ändå inte trycka in ett enda mer spanskt ord i mitt huvud. Vi skulle svara på ett brev som vår lärare hade skrivit idag också och jag lovar; alla ord som jag har lärt mig är totalt borta. Jag hade skrivit inte ens en halv sida och kände mig klar men då frågade någon hur mycket man skulle skriva minst. När min lärare sa: mer än en halv sida iaf, så gav jag upp och intalade mig själv att aldrig välja spanska på gymnasiet som jag hade tänkt först."
- frustrerad Camilla i nian

Det ser ut som att jag har lyckats hålla något  jag lovat mig själv! Som ni ser: jag lovade att från  den dagen aldrig välja spanska i gymnasiet, vilket jag heller inte gjorde :D DET är guld! Jackpot liksom! Tillbakablickar som får livet att kännas högst tillfredsställande ^^

Ne, nu ska jag se på The Eye, bloggar sen om betyget på den^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback