Prov, true friendship och julkänsla

Äntligen, äntligen, äntligen verkar det som om snön faktiskt har kommit för att stanna hela vintern! Ovanligt snabbt gick det också dethär året måste jag säga. Den liksom bara, på något vis, kom dit, tinade lite och lade sig sedan. Brukar det inte liksom ta kanske åtminstonde tre gånger innan snön verkligen fryser ner i marken och brukar det inte bli en massa slask innan det? Men jag klagar verkligen inte! Jag älskar det så för mig får det gärna vara!

Idag gick jag till skolan med den härliga tanken av att jag inte hade några läxor eller saker som kändes jobbiga på dagens agenda men ack så fel jag hade. Så fort jag satte min fot på skolans område kom jag plötsligt ihåg att vi skulle ha ett såkallat Reading Test på Engelska C.. GUD!!! döda mig!! Inte det att det är några problem när det gäller min kunskapsnivå, att jag liksom inte skulle klara det eller något, men fy tusan vad tråkigt det är.. Bara blä vad segt. Till min stora förskräckelse fick man inte heller ha någon musik på i sina hörlurar. Ingen musik betyder obekväm tystnad med småkraspande blyertspennor på papper som bläddras i hast för att hinna klart så man får sluta. Det - för mig - är det jobbigaste nästan med prov..


I korridoren påväg hem träffade jag Nina. Det första vi la märke till var att vi (som vanligt) köpt likadana vinterjackor. Jag fattar inte hur vi lyckas men nog lyckas vi alltid! Exakt samma fenomen inträffade när vi skulle gå på stan för kanske två år sen och leta efter en vårjacka. Gick in på Lindex och gick omkring ett tag på egen hand och möttes sedan upp i affären för att se vad vi hittat.. exakt likadana jackor! Det känns skönt att jag är blessed av en sån vänskap som aldrig dör ut även fast man inte snackar med varandra varje dag. Och vi förstår alltid varandra mer än vi tror, tror jag.
Varje människa borde få ha en sån vän som Nina med sig under sin uppväxt.

Oj, det blir en lång blogg som många inte kommer orka läsa säkert men jag pinnar på ändå för nu ska jag berätta om min första gradering till 9 Kyu i ninjutsu!

Igår kväll övade jag massa grepp och slag på stackars mamma och upptäckte att den ändå satt ganska bra; dendär kunskapen som jag aldrig tror att jag har inför prov av olika slag! Kände mig inte särskilt nervös just tack vare det! Självklart kom inte nervositeten förrns precis innan vi skulle börja graderingen men det gick faktiskt jättebra!
Det var till och med kul! Kände mig ovanligt avslappnad efter graderingen måste jag säga, har nog gått och tänkt på den i hemlighet, i bakgrunden.
Så nu kan jag stoltsera med ett rött bälte i ninjutsu, 9 Kyu! Nu är bara frågan när vi får våra beställda dräkter. Hoppas snart! 

Helgplanering:
Fredag efter skolan - göra tårta med Tobias och Andreas
Fredag kväll - Fira Elin med Becka (och Elins pöjk Niklas)
Lördag - Ninjutsuläger
Söndag - Ninjutsuläger


Måste bara tillägga att Boston Tea Party med mina älsklingar Filip & Fredrik är sanslöst kul att titta på. BLir på så bra humör av dom och deras konstiga spekulationer! 

Var på Jamtli i helgen också med mamma och janne och det var hur mysigt som helst. Kallt men jättemysigt! Det ska ja liksom vara sådär kallt på julmarknad för att man riktigt ska känna att julen och vintern är här! Köpte fina julklappar till olika trevliga folk och kände mig allmänt julig. Förövrigt kollar jag på Sunes Jul, ett avsnitt varje dag och min julkänsla kryper allt närmare.

När jag mötte filip och fredrik utanför på min gata istan.

And that's just how it is
and how it's always been
It's where my reason stops
and something else comes in
I know it doesn't make sense, but still
Calleth You, cometh I
That's how  it is.


Kommentarer
Postat av: kickan

Det är ju FÖR kallt camilla! brrrr... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback