Fullt sjå!

Idag har det varit fullt sjå hela dagen!
Började den dock med ett långdraget och myspysigt uppvaknande till julmusik och diverse random radiolåtar och radiosnack från P3 morgon. Gick upp och tog en lång varm dusch. Käkade frukost medan jag såg på Sunes Jul och skrattade för mig själv. Älskar julkalendrar!
Väl på skolan hade våran bildlärare Maria tagit med fika som hon bjöd på eftersom det var hennes sista dag innan hon går på barnledighet. Det kändes sorgligt.. Hon är en såndär glad och trevlig lärare som man blir glad av!
Jag, Daniélle och Tobias klippte klart en film om vår jordkonstdag i ESBD sen. Jag känner, så fort jag sätter mig framför ett filmklipparprogram, att jag älskar det! Jag blir helt extatisk på alla sätt. Älskar helt enkelt att skapa med film och jag vill absolut bli bättre på det! Drömmen skulle vara att få jobba med det.
Efter Estetisk Verksamhet var det dags för Religion A. Vi snackar om buddhismen och kom då självklart in på Dalai lama. Då kom jag på att jag sett en bok av honom hemma i bokhyllan så jag tog fram den när jag kom hem. Läser den nu. Lycka! heter den och är faktiskt en väldigt intressant bok att läsa. Känns som att man får ut något av att läsa den liksom. Jag älskar att studera filosofier och människors sätt att tänka så därför vore det väldigt intressant att bli psykolog också.
Hur som helst så stannade jag kvar på skolan ett tag med Belinda efter att vi hade slutat, för att måla. Nu är tavlan inte klar än på ett tag men jag tänkte visa den ändå, exklusiv preview till alla mina bloggläsare liksom (för den finns inte på bdb):D

Min tavla som ej är klar 
Jag ska fixa till håret på snubben och ögonen på ängeln och lite såntdär men sen ären nog klar:)

Plötsligt när jag och Belinda stod där i vårat målande kom en man in i klassrummet och frågade om vi hade glömt kvar några nycklar på skåpen i bilds skåpkorridor men det hade vi inte. Jag gick ändå dit för att se vem i vår klass som hade varit så klantig att inte ens låsa sitt skåp utan glömt låset med nycklarna i, liggandes ovanpå. Det var Simon som hade glömt det.. Så jag tog vara på dom innan de kom i fel händer! Sen återgick jag till att måla ett tag till med Belinda. När klockan blivit framåt halv sex gav vi upp och skulle gå hem. När jag klätt på mig och går genom korridoren ser ja plötsligt ett par nycklar TILL(!!!!) som någon glömt kvar i hänglåset på sitt skåp. VA FAN??!!! Hur vimsiga ÄR folk egentligen??? Det var Maries nycklar som jag denhär gången fick ta vara på.. så nu har jag två nyckelknippor att lämna till dess rättmätiga ägare imorgon. Jag känner mig ibland som klassens lilla kalender, det är nästan alltid jag som kommer ihåg och organiserar allt. Både i läxväg och alla andras "to-do-stuff" TragikomisktXO
Am I the only sane person here anymore?...
Mamma hämtade i alla fall upp mig senare och vi åkte på Lillänge för att sedan åka hem.
Imorgon äre Luciafirande i Stora k:an 9.30. Sjukt mYS!!!


Kommentarer
Postat av: mamma2

FIIIIIIIIIIIN tavla....ro hit

eller gör fler....



Tävling på min sida ja typ gå dit o glo

puss

2008-12-12 @ 14:12:09
Postat av: Kickan

Gud vilken fin tavla camilla!



Kramar!

Postat av: mamma2

**BLOOOOOOOGGTORKAAAAAA***



:/ :)

2008-12-22 @ 13:20:05
Postat av: Stefan

Hoppas du haft en bra dag! :)



Kika gärna in på min blogg och säg vad du tycker om den :)

2008-12-22 @ 13:28:08
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback