Innan jag kan välja, väljer jag dig.

"Välkommen du, som har gått sönder. Du är inte ensam.
Välkommen du, som misstänker att du tillhör andra sorteringen
och att du kanske av barmhärtighet borde blivit bortrensad långt tidigare. Du är inte ensam.
Ditt namn är skrivet i mina händer.
Alltid ska jag glädjas över dig.
Innan jag kan välja, väljer jag dig.
Fortsätt att räkna dina fingrar som barnmorskan gjorde på dig när du föddes.
Du är fullkomlig.
Fortsätt att andas. Ett andetag och nästa
tills andningen fungerar normalt igen
och du förstår att du vågar tro att
du är fullkomlig."

- Jonas Gardell


Igårkväll sände Jonas Gardell sitt programinslag i P1 Vinter (på radion alltså). Det var bra! Fruktansvärt vad Jonas Gardell är otrolig på att uttrycka sig med ord. Jag höll på å garva ihjäl mig vissa stunder. Låg där och lyssnade och försökte att inte brista ut i ett gapskratt eftersom klockan var sent och Niklas låg och sov. Men det var smått omöjligt kan jag berätta!

Julafton dårå: Den blev väldigt mysig! Firades hemma hos syster Linnéa med pappafamiljen. Åt svinmycket, kollade på Kalle Anka såklart och Kan du vissla Johanna (råkade missa Karl-Bertil Jonssons Julafton:( ) Senare på kvällen öppnade vi lite julklappar och därefter spelade vi TP - Disney Edition. Som sagt en väldigt mysig kväll!

Idag har jag varit ute i snön och.. ehm.. jaadu, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag egentligen uträttade men jag lyckades bygga upp en snöpingvin som hundarna förstörde så fort den blivit klar. Jag busade sen i snön med Billy och Kevin och gjorde ninjutsufall nerför den stora backen framför huset. Ända ner. Skottade lite gjorde jag också.
Kort sagt: Jag fick mig lite motion i min ensamhet. Faktiskt  gillad self quality time i högsta grad!



Tillägg: OC-avsnittsräknaren uppmäter 8 på nördskalan

Kommentarer
Postat av: mamma2

GARDELL äger upp nått så otroligt....

han e ba BÄST

kram

2008-12-29 @ 10:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback