Källarshopping!

Oj oj oj vad jag har "shoppat" kläder i min mormors källare idag! :D Mormor ska ju som sagt flytta till sthlm i Januari så jag och mamma var hos mormor idag för att hjälpa henne plocka ur källaren. Fy tusan vad kul det var! Massor av gamla 50-  60- och 70-tals kläder som jag kunde ha, som var sjukt snygga:) Känns som om jag varit på stan en hel dag och bara fyndat en massa i olika affärer, samma rus och det är härligt ^^

Här kommer en liten review av guldkornen jag hittade:




En rutig liten slags skjortliknande tröja 
En skjortliknande tröja som man kan ha något annat under till. Mormor sytt själv tror jag.


En blommig klänning med vit liten krage:)
En klänning i det extremare laget men bara lugn, jag lovar att den ser bättre ut än bara sådär, till rätt saker också ^^


En rosa manchesterkjol som man ska ha i midjan
En rosa manchesterkjol som inte ser mkt ut för världen men den är jättefin:)


Blå, jättehärlig klänning!
Haha, dethär är min favorit bland kläderna tror jag. En blå klänning som man kan ha till jeans eller bara som den är:)


En brun mössa med oranga och vita ränder, typiska 70-talsfärger^^
En mössa med liten tofs, typiska 70-talsfärger tycker ja^^


Ett par vita Vagabond-skor
Bilden talar nog för dig själv här, lite synd bara att jag hittade dom lagom till vintern XO


Lovikavante med hål i som behöver stoppas
Mamma, Lovikavante och jag! Hållet måste stoppas innan man kan använda dom ^^



Sen hittade jag flera andra saker också. Bl.a. ett par bruna vinterstövlar med guldspännen, faktiskt vad jag behöver så nu slipper jag köpa vinterskor :D Några av sakerna måste lagas, fixas någon knapp här och var, men det är det ju värt:) En väldigt mysig dag måste jag säga. Det känns som att man skulle vilja vara hos mormor och passa på att fika när hon fortfarande bor här. I januari kommer man ju inte kunna det.. lite sorgligt.. Men man inser nästan aldrig hur saker och ting är förrns dom förändras! Undrar vart jag ska fira julen i år.. spännande^^


Kommentarer
Postat av: Kickan

klänningen var ju fin!! :P



varför ska mormor flytta om jag får fråga?



kram!

Postat av: Lelle

Men HALLÅ!!!!

Jag vill också kolla i mormors låda!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-17 @ 18:42:24
URL: http://lellelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback