Rätt klänningjävel.. !

Kära bloggläsare!
Idag har jag varit på stan med min barndomskompis Alexander för att visa min balklänning så att han skulle kunna köpa en slips som matchade. Det gick exellent! Jag, Alexander och hans mamma började med att gå till klännings-stället där jag köpt min klänning så jag kunde prova den. Sömmerskan ska sy in den eftersom alla klänningar som finns där är alldeles för stora för mig, som allt annat i vanliga fall :D Klänningen är riktigt awesome.. älskar den! Efter det gick vi på slipsjakt med klänningens axelband i högsta hugg för att kunna jämföra färger. Det var svårare än vi hade kunnat tro :S Fick kuta runt på säkert minst sex affärer innan vi äntligen kunde hitta en perfekt slips på ett så otippat ställe som MQ! På H&M fanns inte en enda slips så långt ögat kunde nå, slips kanske är ute, vad vet jag ? ^^
Längtar så sjukt himla mycket till balen(balerna)! Tror det kommer bli jättefint.

För övrigt har jag hittat en jättefin studentklänning också på MQ. Där brukar jag typ aldrig handla men dom har faktiskt mycket fint där har jag kommit på:O Men det var riktigt frustrerande. Igår var jag in där och såg en sån klänning som jag ville ha. Frågade om den fanns i strl 34 eftersom 38 är alldeles för stort, allt bara ramlar ner.. Då sa dom att jag skulle komma in idag för då skulle dom fått in. Gick som sagt in idag och frågade om de hade kommit in mindre strl ännu men då sa hon i kassan att dom inte hunnit packa upp dom än, därför tog hon mitt mobilnummer och skulle ringa så fort det fanns upp-packat i strl 34 och för säkerhetsskull 32. Senare fick jag ett samtal om att hon lagt undan dom två storlekarna till mig. Fan va bra tänkte jag, då går jag ner på en gång och provar dom! När jag kommer dit så märker jag att dom för det första lagt undan fel klänning i strl 34 och strl 32 hade dom inte ens i den klänningen utan dom hade lagt undan nån ful helvit klänning som satt alldeles för tajt i 32! Jahapp tänkte jag men jag kan ju iallafall prova denhär klänningen i strl 34 för den var ganska fin. Den satt väl ganska bra med.  
Sen sände jag Alexander att fråga om den klänningen som jag egentligen ville ha från början i strl 34. Då hade dom jävlarna precis lagt undan den till en tjej som var i provrummet bredvid mitt !!!! >:O Jävla skiiiiit... Dagens stora missöde.. Hade jag kommit bvara liite tidigare så hade jag nog hunnit få tag i den rätta klänningen i rätt strl. Men framför allt: hade personalen lagt undan rätt klänningjävel redan från början så hade jag sluppit leta efter studentklänning nu. Jag blir så irriterad, folk är alldeles för stressade idag, allt måste man göra själv! Det slutade med att jag motvilligt la undan den felande klänningen till i morgon och satte upp mig som nummer två på den rätta klänningen om den andra tjejen drar sig ur.. Jag hoppas hon går upp 7 kilo tills imorgon och inte kommer kunna ha den p.g.a det XD
Haha Nedå, så elak vill jag inte vara, hoppas hon får stor glädje av den..






It's just textbook stuff,
it's in the ABC of growing up.
Now, now darling.
Oh don't kill yourself
'cause none of us were angels
and you know I love you yeah.

Kommentarer
Postat av: Mamma2

så jag ska dra till MQ ja me då för o hitta en slirre som niklas ska ha för o matcha dej??..

Jag va på Dressman där fanns de många färger men ja må se en bit av din din klännings j-l hahahahaha så de blir på ett ungefär lika...jöööö

2009-04-18 @ 08:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback