Mitt liv som musikal!

Oj oj, det är fullt upp här i Åre! 10 hundvalpar plus 4 vuxna hundar, som ni förstår så finns det en hel del att göra för det mesta ^^ Fast det är väldigt roligt och dessutom lärorikt, man lär sig något nytt varje dag. Igår var jag och Sandra upp till fjällen, en 7 minuters bilväg härifrån, och tränade hennes hundar på fågeljakt! Det var riktigt kul, det blev inte ett dugg mindre kul med jättebra väder dessutom, typ 17 plus :O Vi kunde lugnt konstatera att jackorna vi tagit med oss INTE skulle behövas. Folk åkte liksom till och med ner i bikini och täckbyxor.. Haha, jag kunde dessutom konstatera på vägen ner att min åkstil med längdskidor klart kan förbättras en aning XD Typ "hej kom och hjälp mig, jag rymmer från en lavin" Ni får se bilder sen som stöder min teori om åkstilen^^

Utöver att ha åkt längdskidor med hundar så har vi även sett på film, först "Mamma Mia" och sen "Yrrol". Först tänkte jag att "Mamma Mia" säkert skulle vara en sånhär lite småfjantig film, men sen när man väl kommit in i själva "känslan" av filmen så blev man helt plötsligt jättesugen på att sjunga och att alla på gatan också sjung kändes som vardagsmat. Dessutom blev man glad av den. Sen kom jag och tänka på hur ens liv skulle se ut om det var en musikal. Det kändes ganska kul! 
Tänk dig att du ska gå till skolan åsså är det jättefint väder ute. Helt plötsligt börjar du sjunga dina tankar högt och dansar dig fram på vägen, sen kommer det ut folk ur husen längs med och dom börjar också dansa som dig och sjunger som en kör. Sen går du in på skolan och då skingras snabbt alla folken och återgår till det dom ska göra och allt blir som vanligt igen. Alla tycker det är det mest naturliga som finns att skutta omkring och sjunga med varandra och alla är överdrivet glada. Tänk vilken mycket trevligare värld vi alla skulle leva i då! Tänk vad mycket längre tid allt skulle ta om man var tvungen att sjunga om varenda liten småsak och dessutom utöva en dans till varje sång. Fast tänk ändå vad synkat hela livet skulle bli och man skulle ju verkligen inte behöva känna sig ensam (förutom vid en ensam ballad här och där kanske). Man skulle dessutom få utlopp för alla känslor så fort dom dök upp:D Haha, tänk!






So let go
Jump in
Oh well, what are you waiting for?
It's alright
'cause there's beauty in the breakdown.

Kommentarer
Postat av: Alexander Estmo

Haha, Mamma Mia är en sjukt glad film! :D

2009-04-12 @ 19:57:45
Postat av: mamma2

jaaaaa o du NÄR du e häre jöööö apan ;)

2009-04-12 @ 20:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback