"Passar utmärkt!"

Tröttheten är överhängande. Jag är helt slut när jag kommer hem från skolan om dagarna! Det är så mycket nytt att min hjärna nästan inte kan bearbeta det! Det som nästan gör mig tröttast är resetiden på väg till och från skolan som är en timme enkel väg. Med massa folk och att hålla reda på vart man ska åka så är det ju inte så jättekonstigt att jag blir trött. Saknar hemma där jag bara kan ta cykeln/gå någonstans när jag vill. Utan att ha en MASSA folk omkring mig som också är påväg någonstans med andan i halsen!
Hoppas dethär är någon slags barriär som jag måste ta mig över och sen att jag kanske vänjer mig vid allt resande. Buss går ganska bra men tunnelbanan är jobbigare. Måste dessutom komma på ett sätt att fördriva min restid på ett roligt (läs: så roligt det går) sätt så det går snabbare. Om jag läser brukar jag bli åksjuk så det är inte ett särskilt bra fungerande sätt XP

Skolnytt: Idag har vi sett på två filmer. Den ena The Cabinet of Dr. Caligari och den andra High Noon. Båda var bra! Och rätt så roliga på ett sätt som bara äldre filmer kan vara roliga på. Med överskådespeleri och dyligt XD På lunchen köpte alla (alla utom en som köpte pizza) Sushi och så satte vi oss på gräsmattan i parken och hade lite lunch-picknick. Ytterst trevligt!
Tror jag kan NÄSTAN alla namn nu!


"Hold fast till the break of daylight when
The shadow proves the sunshine"

Kommentarer
Postat av: Lelle

Det kommer gå galant!

Det är alltid lite jobbigt första tiden, sen när du blir van kommer du tycka att det går för långsamt och finns för lite transport sätt att ta sig fram på när du kommer hem hit igen, det vet jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback