Lyckan är total... ibland. När den vill.

Idag var första dagen jag vågade smaka på tanken i min hjärna som sa hemmastadd . Det SMÖG sig fram saaakta och försiktigt när jag var påväg in från bussen. En känsla som faktiskt antydde att jag kanske, kanske, kanske ändå känner mig lite mer hemma här nu.

"You're trying too hard, surrender."

Mormor har en massa gamla tidningar hemma hos sig jämt. I högar. Jag vet inte riktigt varför hon sparar på dem. Det är som ett tics antar jag. En tvångstanke att inte kunna slänga en tidning förrns hon läst den. Rätt så störande men ganska fascinerande och ibland kan det vara bra till och med. Igår hittade jag en Allers-tidning från 1987 nämligen. Ja ni hörde rätt. 1987!
Däri fanns allt möjligt roligt. Hittade bl.a. stickmönster till ascoola tröjor så nu funderar jag på att köpa hem garn och stickor och börja sticka! Behöver lite sysselsättning efter skolan när jag kommer hem. Och har ju dessutom alltid viljat syssla med stickning så what else better time to start than now?!


Jag vet inte om jag har berättat om en längtan jag haft sen X antal år tillbaks?
Jag har innerligt viljat äga ett par hängselbyxor. Mer än något annat plagg har jag viljat ha exakt sådana. Tycker det är hur snyggt som helst! Nu har jag äntligen fått lägga vantarna på ett par från tradera som var helt oanvända. Min lycka är total!

Och i brist på en annan bild (eftersom hängselbyxor verkar vara ett sällsynt plagg både på bild och i affär) så kommer här en <random3 bild från okänd källa på just ett par hängselbyxor. Ni får ett bröst på köpet. Passa på å titta. Ni vet inte när ni kan få se ett bröst och dess nipple nästa gång. Phew! Långt inlägg men wtf.

Hängselbyxor1




Note to Drottning angående förra inlägget: Njäe det är SheBang du tänker på. T.a.t.u har gjort låtar som All the Things She Said och Not Gonna Get Us. Men Shebang är ju några andra oförglömmliga old-schoolisar. Speciellt sammankopplar jag Romeo till filmen Adam & Eva som förövrigt ÄGER! puss!

.........................................................
"But in a while though, aren't you tired?
Oh isn't it making you lose your mind?"

Kommentarer
Postat av: mamma2

hahahahaah du e så stööörd...

nippels......tjohoooo

du?? kasta alla tidningar :)

bra att du trivs gumman

puss

Postat av: Drottning

hahahahha, du är bra lustig du Kämish.

Och förresten skulle jag ÄLSKA att ha hängselbyxor. jag gråter ( nja nästan ) fortfarande över när jag växte ur mina senaste.. 8ööö.. 10 år sen?) så . GRATTIS

och jahaaa.... men det är tatu som är lespiska finnar, sight? PEACE

jo förresten, sticka! jag prodicerar stickade katter i flertal :D do it, nitting IS cool. (hahaha).

förlåt den superlånga kommentaren.

PEACE

2009-09-01 @ 17:01:27
URL: http://ratherradical.blogspot.com/
Postat av: Lelle

Jag ägde ett par EXAKT sånna där ja när jag var lite yngre. De ÄGER och är COOLAST fortfarande!

2009-09-01 @ 21:59:44
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: kickan

Haha.. minns när lelle hade ett par... wiiii...

2009-09-02 @ 02:15:51
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback