Fröken Sverige

Igår kväll såg jag Fröken Sverige. Har sett den en gång förut men det var för typ tre år sen så jag tänkte det var på tiden igen!
Är en helt okej film och jag enjoyade den ^^ Fast jag skulle nog inte rekommendera den till nån jag känner för tror inte nån skulle uppskatta den. Man ska inte ha höga krav på filmer ibland utan ta dom för det dom är. Den skulle ju inte kunna vinna en oscar direkt. Många klagar på svenska filmer och tycker dom är mesiga och det ena med det andra men jag har börjat uppskatta dom mer och mer på senaste. De ger ibland en mer personlig känsla som utländska filmer ofta inte kan ge en. Jag kan stå ut med att dialogerna känns stela och onaturliga till en viss grad och den lite mer grådassiga färgen i svenska filmer - Bara filmen i stort känns personlig och ger mig någonting. Det kompenserar! Sen finns det ju såklart undantag som inte kompenserar något med något -.-


Fröken Sverige

"Don't ever be someones slogan, 'cause you are poetry."

Kommentarer
Postat av: mamma2

EXTREM bloggotorka...o jaaaa du hinner båda blogga o packa o blogga o..åka...packa....blogga..kika...:)

kram

2009-08-21 @ 14:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback