Stockholm Stockholm stad!

Klockan 20.50 avgick nattåget till Stockholm, i tisdags! Jag, Elin, Anjelica och Elisabeth bredde ut oss rejält i vår kupé som vi till våran stora förtjusning hade för oss själva! Sen blev det lite Sanning och Konsekvens och förberedande för riksdagen nästa morgon^^

På nattåget till sthlm  

Det gick lättare att sova på tåget denhär gången än sist till Metaltown. Jag tror jag hade skillsen invanda! Klockan sju nästa morgon satte vi våra fötter på centralstationen! Då gick vi och åt frukost på McDonken!

Ja på donken

När klockan va typ nio så gick vi till Riksdagshuset. Det var en jäkla säkerhetsprocedur innan vi fick komma in dit vi skulle. Ta av dig jacka, mössa och vantar, lägg alla saker ur byxfickan till jackfickorna, röntga jacka och väska, ta av dig scarfen, gå genom en röntgen själv, ställ dig med ryggen emot och håll upp armarna, ställ dig med ansiktet hitåt, okej NU kan du gå in.. Fruktansvärt hög säkerhet, men det är väl förståeligt antar jag.

Därefter spelade vi ett rollspel som hette demokrativerkstaden tror jag. Det var jättekul! Alla borde få göra det! Sen var det dags att gå till kammaren för att se på en riksdagsdebatt. Efter det var det lunch. Jag och Elin satt där och spanade i matsalen och såg både Mona Sahlin, Bosse Ringholm och nån fler minister. Såg också Lars Leijonborg inne på kammaren. De såg EXAKT ut som på tv.
Om ni undrar varför jag var där så var jag där i det särskilda utskottet till ungdomens riksdag. Vi skulle diskutera FRA-lagen och komma fram till ett betänkande. Folk  tänker såååååå konstigt att jag inte ens kan beskriva det med ord just nu. Det var FÖR mycket stockholmsfjoll för att ni ska förstå...

Middagen hur som helst käkades på HARD ROCK CAFÉ! 452 kronors svull prick. Men det blev mycket svull för dom pengarna ändå.

452 kronors svull

Vi satt jättelänge på Hard Rock och bara gottade oss bland musiken och miljön. Vi skulle ändå inte ta tåget förrns 23.52. Fick ändå sitta ett bra tag på stationen och vänta på det för det var försenat dessutom. Jag upptäckte till min fördel att jag är ganska bra på att hitta i sthlm city! Dessutom förbättrades mina skills under denna dag då vi gick både hit och dit! 

Asså fan, det känns som om vi har varit borta aslänge men det var bara under en dag med två nätter på nattåg.. Jag har i alla fall uträttat jävligt mycket på så pass kort tid tycker jag. Har hunnit med det mesta som man brukar kunna hinna med på en helg annars.

Förresten är nattågsbäddarna väldigt obekväma men sjukt mysiga. Jag har ont i hela kroppen..
Segheten är brutal idag också måste jag tillägga.. Aja, det var värt det.

Jag i nattåg till sthlm  Tack och hej.




You know my wandering days are over
Well does it mean that I'm getting boring?
You tell me
I'm tired of listening to myself here.
I'm tired of fixing things for all the rest of them..

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hoppas ni/du har kul! :)

Postat av: mamma2

du tror du äger upp bara s

kram

2009-02-03 @ 10:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback