Dags att söka till högskolor..!

Idag ska jag åka hem till mamma i stan igen. Återvänder till pappa nästa vecka! Ibland är det ganska skönt att åka buss, bara sitta och fundera och kika ut genom rutan när man lyssnar på musik. Avslappnande på något vis. Och vet ni?! Ibland kan man få turen att sitta bakom en person som luktar asgott.. det är alltid lika trevlig^^

Jag kollade nyss på ett "making of.." program. Denna dag var det filmen "The Nanny Diaries". Jag älskar verkligen sådana program, jag vill bli regissör själv så när jag får se hur allt går till blir jag helt lyrisk och vill hålla på och klippa och grejja själv! Om jag inte blir regissör vill jag bli Ljud- och musikproducent eller något i den stilen. Eller varför inte jobba med att göra musikvideor? Dags att söka till högskolor och liknande nu så vi får se vad det blir!

Hur som helst så pratade dom om fransk mat på "the Nanny Diaries" och plötsligt fick jag lust att försöka mig på värsta avancerade middagen någon dag. Alltså att verkligen försöka anstränga mig för att gå till något gott att äta. Är det något jag vill lära mig så är det att laga mat. Det är ju så trevligt att äta och man kan alltid imponera andra med att kunna laga god mat.. Det är alltid användbart så dags att börja öva om jag inte vill leva på typ överkokta mackaroner och köttbullar i framtiden när jag flyttar hemifrån^^

Igår köpte jag tre skivor från cdon.com. Två av dom var Coldplay och den tredje var blink182s första! Det ska bli trevligt att lägga till dom tre skivorna till min skivsamling. Jag har inga Coldplay alls i den trots att jag älskar dom! Det är märkligt.




A warning sign,
You came back to haunt me and I realized,
That you were an island and I passed you by,
You were an island to discover.

Kommentarer
Postat av: Pebanu

Vännen, jag lär dig absolut att laga mat (du vet hur jag älskar att lära ut saker ;)) men för att inte göra dig besviken måste jag förvana dig, när du flyttat hemmifrån första gången och ska laga mat till dig själv varje dag. så blir det överkokta mackaroner och mamma scans köttbullar oavsett om du e gourmetkock eller inte ;)

2009-04-02 @ 02:04:23
Postat av: mie

jag får sån jävla ångest av att tänka på att söka :/ suck.



BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här:
http://www.freestreet.se/?r=87



2009-04-02 @ 02:10:30
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback