Tänk om...

Jag tänkte ta mig friheten att skriva ett fantasi-inlägg. Ni vet ett sånntdär "tänk om..".
Så låt oss för rolighetens skull Tänka att jag vann 130 miljoner. Vad skulle jag göra med pengarna?

För det första skulle jag ge massa pengar till mamma och pappa. Sen skulle jag spara en stor summa av mina pengar också så jag kan ha något överflödigt att leva på i framtiden. Skulle även skänka bort lite pengar.

Efter det var gjort så skulle jag ta med mig några kompisar och åka till New York eller någon annanstans i USA och bara leva livet några dagar. Jag bjuder!
Efter det skulle jag ta mig en tripp till Japan!

Självklart skulle jag köpa mig en lägenhet där ja alltid viljat bo också. Eller varför inte flera. En i Stockholm city, en i Göteborg city och en i Östersund city (askalas). Gitarrer skulle jag ta mig friheten att köpa och en egen musikstudio som jag skulle göra massa roligt med. Sen finns det ju massa småsaker som jag skulle köpa mig och ge bort till nära och kära.

Frågan är om man skulle bli nå lyckligare eller om det inte skulle kännas nån skillnad ^^ Man kanske skulle känna att pressen över att alltid måsta tjäna in pengar skulle försvinna och ha tillfälliga lyckorus när man inhandlade allt man alltid viljat ha.


Vad skulle ni göra om ni vann en fet summa pengar?

Kommentarer
Postat av: mamma2

ja ska skriva en blogg om det OM jag vann 130 mille...hahahaha......

puss

2009-09-06 @ 10:06:12
Postat av: Anjelica

jag skulle nog göra typ samma som du xD och skänka pengar till välgörenhet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback