Lycka

Jag har precis läst klart en bok av Nisse Simonsson som heter "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" och den var fruktansvärt bra. Jag kände en väldig läsarglädje under hela tiden vilket få böcker klarar av tycker jag. Dessutom mår man sjukt bra av den och den är väldigt kort men varje kapitel är toppen. Inget ordbajsande här inte. Den handlar om positivt tänkande som jag tror på av hela mitt hjärta! Jag har alltid tänk positivt (Bortsett från en period av mitt liv men jag har heller aldrig mått så dåligt, den tiden är borta och glömd och kommer aldrig igen tack och lov) och det har gjort mig till en gladare människa. Så tänk positivt folket! Hjärnan är en muskel som bara blir bättre på det den övar på!
.
.
.
Färger!
.
.
"Lyckan att tillsammans få uppleva trivsel i tystnaden, utan att tvångsmässigt behöva prata med varandra hela tiden. Det är alltför många som pratar utan att ha något att säga."

Kommentarer
Postat av: Elin

haha, citatet påminer om nått jag brukar tänka när det blir tyst, typ om man sitter med någon på bussen och inte har nått att prata om. Det är inte en pinsam tystnad, utan tyst samförstånd. Tror jag ska se om den där boken finns som ljudbok ;) tack för tipset.

Postat av: Pappsen

Morsan din har jobbat med Nisse simonsson på lassa träffa han på en så kallad firma fest en gång....skit cool gubbe.

2010-05-03 @ 18:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback