A fresh new start

I skrivande stund sitter jag nu på Ranchen och lyssnar på musik. Tänkte plugga religion ikväll också.. måste verkligen plugga hela helgen för religionsprovet på torsdag och Svenska C-talet på måndag.
Sen har jag två böcker varav den ena på Engelska C måste vara utläst om ungefär en vecka.. vilket är helt sjukt.. Men jag lyckades å andra sidan läsa ut en fet bok (On the Beach - Nevil Shute) på jättekort tid förra året så det SKA gå. Det gäller bara att planera sidor som jag måste läsa varje dag!

Efter skolan idag var jag med Daniélle på stan en sväng innan jag skulle iväg till pappa. Det var mysigt! Jag letade efter en dunjacka men gjorde inga större framgångar på den fronten då alla dunjackor typ ser likadana ut :S Fast dom kanske ska göra det? Man kanske egentligen inte kan göra några större variationer på en dunjacka eftersom dom har sina begränsningar?

Vet inte vad ni tycker men själv känner jag att det är jättehärligt att det äntligen är vinter! Snart är det dessutom Jul så mitt hjärta blir jätteglatt då! Längtar till julmarknaden på jamtli och till friluftsdagarna med skolan. Dom kommer faktiskt bli dom sista friluftsdagarna innan man tar studenten, kind of sad:(

Påväg hem till Lit, sittandes i bilen, blev det en jääääättelång, plötslig bilkö ungefär vid Kläppe,, humm.. om det heter Kläppe men ja tror det. Blev sittandes i kanske en kvart ungefär men tillslut fick vi så sakta börja åka. Vi åkte förbi poliser med blåljus, två parkerade djurtransporter och på sidan av vägen i snön syndes hjulspår så förmodligen hade någon krockat med älg (därav djurtransporten). Hoppas att dom inte fick några större skador, det är så sjukt läskigt med bilolyckor tycker jag... Man blir liksom ledsen av att tänka vad snabbt det kan gå!
Hade iaf roliga samtal i bilen påväg hem, kom in på  studenten och Niklas undrade om mina betyg:

"-Har du många MVG:n du eller?
- Mja kanske tio..
-Vad gör du då?!"
XD

Haha, det var komiskt i situationen^^

Fick reda på idag att julafton kommer att firas hemma hos syster Linnea, vilket hördes alldeles ypperligt! Dethär ska bli den ultimata julen har jag bestämt. Allt ska vara sådär som det ska va, med en massa julmys och godis och Dearly Beloved. Inför denhär julen tänkte jag faktiskt tillochmed följa någon slags julkalender, antingen den på tv:n eller om jag laddar hem någon gammal som jag ser på varje dag (mest troligt).  Åsså ska jag uppnå übersnällhet, det ska LYSA om mig på julafton, så snäll ska jag ha varit ^^
Dethär nyåret ska jag dessutom för en gångs skull ha ett nyårslöfte och det är att börja om på nytt på alla sätt och vis och "radera" alla gamla gnat och tankar som inte gör något ett dugg bättre, prick på minuten när det nya året börjar.
A Fresh New Start.   Låter bra eller hur? :) Det tycker iallafall jag..





Oh, go ahead and lie to me
You could say anything
Small talk will be just fine
I don't wanna feel anything but I do
And it all comes back to you
So listen up
This sun hasn't set


Kommentarer
Postat av: Lelle

Japp, och jag ska göra det übermysigt här hemma också, så gott jag kan så det blir goos på julafton =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback