Nytt Kapitel.

Nu är det höst! Jag skulle faktiskt vilja påstå att höst är en favoritårstid försig när det gäller min hjärnas tycke och smak. Mysfaktorn är uppe på en hög nivå och hösten känns för mig som ett nytt kapitel. Det är då löven gör sitt sista anspråk på att förfina världen genom att helt spraka ut i alla färger för att sedan trilla av. Gräset tappar sin gröna färg och fåglarna flyger till varmare breddgrader. Då har liksom allt av årets "skit" förmultnat och snart kommer det vita täcket läggas ner åsså får man tillbringa sin tid mestadels inomhus där man laddar upp i all mysfaktor som finns! 
Så ser i alla fall jag på hösten och jag tycker det känns som ett mycket bättre sätt än att bara se det som är dåligt med det, såsom kyla osv.

Är det inte konstigt vad saker och ting tenderar att sammanfalla oftast? Jag menar: jag brukar inte ha SÅ jättemycket speciella saker att göra på helgerna men just denna helg följer jag med mamma och Janne till Örebro då Jannes mamma fyller 60.
Sammanträffningsvis är det Metalkväll på tings fredagkväll. (hur ofta är det?!)
Sammanträffningsvis frågade Nina om jag ville följa med till en stuga i helgen. (hur ofta får jag den förfrågningen?!)
Sammanträffningsvis frågade min faster om jag ville följa med till min farmor på lördagen. (hur ofta träffar jag min farmor?!)
Sammanträffningsvis undrade Daniélle vad jag skulle göra i helgen.
Sammanträffningsvis ville Hanna hitta på något.

Jag måste tillägga att samtliga av domhär sakerna sällan inträffar de helger då jag inte har något speciellt bestämt.. !!
Det är SÅ TYPISKT!!! Men det känns å andra sidan kul att det faktiskt ibland finns såpass mycket valmöjlighet.


Förövrigt har jag börjat i ninjutsu och har träning varje måndag och torsdag. Nu har jag oturligt nog dragit på mig en förkylning så imorgon kan jag inte vara med men ska istället sitta och kika på, bättre det än att inte vara där alls eller hur? För SÅ förkyld är jag inte:)

Jag planerar i mitt stilla sinne att dra med mig lite folk till tingan imorgon efter skolan och inleda den obligatoriska höstfikarsäsongen för att samtidigt kika på ESBD's utställning där. Hoppas det finns fler trevliga människor som känner för en höstfika med mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback