Death Magnetic

En annan punkt som jag ska lägga till på min önskelista inför julen (vilket iof är ganska så långt framåt i tiden att jag inte ens kan se en liten ljusglimt i horizonten av det ännu) är att jag vill ha en dokumentärfilm om Angels And Airwaves som heter "Start the Machine". Har velat ha den hur länge som helst nu men den finns dels ingenstans på någon svensk sida att köpa (vad jag har sett) och det finns heller inga pengar i min plånbok. Och då menar jag verkligen inga alls. Man kan i alla fall köpa dvdn på amazon.com.

Snart kommer studiebidraget dock, det efterlängtade studiebidraget!

Igår släpptes Metallicas nya album "Death Magnetic" och självklart drog jag och hanna ner på stan för att adoptera ett varsitt exemplar! Där, på Åhléns (vi skulle egentligen ha köpt dom på skivhörnan eftersom dom snart ska lägga ner men det var hannas idé så snälla anklaga inte mig.. jag känner mig jätteskyldig dock..) stod de och väntade på oss. Dom två sista (snubben i kassan sa att dom hade fått 50-60 fler på dagen som dom inte packat upp än men det är den första laddningen som räknas). Så fort vi köpt dom så drog vi hem för att lyssna på dom (åtminstonde jag, vad hanna och peter gjorde vet jag inte). In genom dörren, slet av mig ytterkläderna, stängde in mig på rummet, placerade skivan i stereon, lade mig på sängen, tryckte på play och blundade. Sen råkade jag somna men det hör inte till historien, det viktiga var att ja hade lyssnat igenom hela när jag vaknade ingen. MUMS för öronen! öronorgasm? :D ja Det som kom som en glad överraskning var att albumet hade en instrumental låt! Liksom, när gjorde Metallica sist en låt utan text? Kanske senast år 1988 "To live is to die" på "...And Justice For All". Helt fantastiskt, fattar inte varför dom helt frångick det instrumentaliska från och med den skivan...   

Annan uppdatering inom musikvärlden är att jag har hört ryktesvägen att Angels And Airwaves håller på med en tredje skiva! Har också fått höra att dom faktum är håller på med två skivor samtidigt, att den ena ska vara AvA-stil och den andra mer punkrock-aktig bara för kul skull. Vet inte vad jag ska tro om det men det låter fuckin' awesome!

Var nyss inne på Musikbörsen (på datorn såklart) och hittade Tom DeLonge signature-elgitarren, vilken skönhet! Kostade bara 25 000.. Jag ska ha som ett av mina livsmål att köpa den en vacker dag! Den dagen ligger så långt borta att jag inte ens kan föreställa mig den om jag försöker dock. Bara kanske... hmm.. ungefär som 10 julaftonar framåt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback